Všeobecné podmínky

Všeobecné podmínky

Internetový obchod silakrasy.sk

  1. Úvodní ustanovení a definice

1.1.Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen “VOP”) upravují právní vztahy mezi společností a společností.

 

Obchodní název: Ján Chovančák ml.
Místo podnikání: 02713 Suchá Hora 198, Slovenská republika

Vedeno v evidenci Okresního úřadu Námestovo

Číslo v obchodním rejstříku: 560-31190
IČO: 55487645

ČÍSLO DIČ: 1129056951

DIČ DPH: SK1129056951

Bankovní účet: SK445600000000000000007522750003

Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty

 

(dále také jen “Prodávající” nebo “Obchodník“) a každá osoba, která je Kupujícím zboží nebo služeb nabízených Prodávajícím na Internetové stránce Prodávajícího a která vystupuje v postavení spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů definujících spotřebitele, a to v rámci platných právních předpisů Slovenské republiky, zejména následujících zákonů: zákon č. 634/1992 Sb. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 634/1992 Sb. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 40/1964 Z.z. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

 

 

1.1.1.E-mailový kontakt a telefonní kontakt na prodávajícího je:

 

E-mail: sila.krasy.sk@gmail.com

Tel: 0944 103 084

 

1.1.2.Prodávající doporučuje spotřebitelům uplatnit právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu na adrese:

 

Ján Chovančák Jr., Hlavná 198, 027 13 Suchá Hora, Slovenská republika

 

1.2. Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují právní vztahy mezi kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a prodávajícím.

1.3.Pojem internetový obchod je totožný s pojmem elektronický obchod a pojmem webové stránky.

1.4. Kupujícím je každá osoba (fyzická nebo právnická), která učinila objednávku, a to zejména prostřednictvím internetových stránek prodávajícího nebo jinými prostředky komunikace na dálku.

1.5. Spotřebitelem je kupující, který je fyzickou osobou a který při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím webové stránky prodávajícího nejedná v rámci své podnikatelské činnosti.

1.6. Smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vzniknout) s kupujícími, kteří nevystupují v postavení spotřebitele, se řídí ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

1.7. Smlouvou uzavřenou na dálku se rozumí smlouva mezi prodávajícím a spotřebitelem sjednaná a uzavřená výhradně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků komunikace na dálku bez současné fyzické přítomnosti prodávajícího a spotřebitele, zejména prostřednictvím internetových stránek nebo jiných prostředků komunikace na dálku.

1.8. Pojem kupní smlouva zahrnuje smlouvu o prodeji produktů a smlouvu o poskytování služeb ve smyslu textu uvedeného v těchto obchodních podmínkách.

1.9. Produkty (dále také jen “Položky” nebo “Produkty”) jsou zboží nebo služby, které jsou určeny k prodeji a jsou také zveřejněny na webových stránkách Prodávajícího.

1.9.1.Pojem Produkty zahrnuje také elektronický obsah, který není dodáván na hmotném nosiči.

1.10.Prodávající je rovněž provozovatelem elektronického systému, jehož prostřednictvím provozuje webové stránky.

 

  1. Objednávka produktu – uzavření kupní smlouvy

 

2.1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany kupujícího je odeslání objednávky na výrobky kupujícím, a to zejména prostřednictvím internetových stránek prodávajícího nebo jinými prostředky komunikace na dálku.

 

2.2. K uzavření kupní smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím dochází okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky kupujícímu, které kupující vytvořil v souladu s článkem 2.1. těchto VOP prodávajícím (elektronicky na e-mailovou adresu kupujícího zvolenou kupujícím při vytváření objednávky).

2.3. Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká zejména splněním všech závazků prodávajícího a kupujícího.

2.3.1. Kupní smlouvu lze ukončit i v dalších případech stanovených slovenským právním řádem, zejména dohodou stran, odstoupením od smlouvy ze strany spotřebitele a v obdobných případech.

2.4. Prodávající upozorňuje kupujícího, že v případě objednání produktů kupujícím je s objednávkou spojena povinnost platby za kupujícího, a to formou platby zvolenou kupujícím.

III. Kupní cena a platební podmínky

 

3.1. Cena zboží a služeb objednaných prostřednictvím webových stránek prodávajícího (dále jen“kupní cena”) je uvedena u každého produktu zvlášť a je platná v okamžiku vytvoření objednávky kupujícím.

3.2.Základní měnou je euro.

3.3.Kupní cena zboží nebo služeb uvedených na internetových stránkách prodávajícího je celková cena zboží nebo služeb včetně všech daní a je jasně uvedena na internetových stránkách prodávajícího.

3.3.1.Kupní cena zboží nebo služeb nezahrnuje náklady na dopravu nebo jiné náklady spojené s dodáním výrobků.

  1. Platební metody

4.1. Za zboží a služby na webových stránkách prodávajícího můžete platit následujícími způsoby:

4.1.1.platba při dodání

4.1.2.online platba přes platební bránu 24-Pay

  1. Dodání výrobků

5.1.Pokud kupující zvolil jako formu platby za objednávku dobírku. Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat výrobky kupujícímu nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy v souladu s bodem 2.2. a následující. tyto VOP.

5.1.1. Pokud kupující zvolil jako formu úhrady objednávky jinou formu úhrady než platbu na dobírku, je prodávající povinen objednávku splnit a výrobky kupujícímu dodat nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy dle odst. 2.2. a následující. těchto VOP a zaplacení celkové ceny objednávky prodávajícímu. Pokud jsou splněny obě podmínky uvedené v bodě 5.1.1. těchto VOP (tj. pokud douzavření kupní smlouvy a zaplacení celkové ceny objednávky prodávajícímu), je prodávající povinen dodat výrobky kupujícímu nejpozději do 30 dnů ode dne splnění obou těchto podmínek.

Obvyklá doba, kdy prodávající expeduje výrobky skladem, je 1 až 3 dny od data uzavření kupní smlouvy nebo 1 až 3 dny od data zaplacení celkové ceny objednávky prodávajícímu.

5.2.Místem dodání objednaného produktu je adresa uvedená kupujícím v objednávce.

5.3. Prodávající dodá Produkt Kupujícímu (nebo osobě pověřené Kupujícím k převzetí Produktu) vlastními prostředky nebo prostřednictvím třetích osob (přepravních a doručovacích společností).

5.4. Dodání výrobku je provedeno jeho převzetím kupujícím (nebo osobou, kterou kupující pověřil převzetím výrobku).

5.5. Prodávající může kupujícímu zaslat zboží, které má ihned k dispozici, a zbývající část objednávky dodat dodatečně ve lhůtě, která je v souladu s dodací lhůtou podle těchto VOP, avšak pouze za předpokladu, že kupujícímu nevzniknou v důsledku postupu prodávajícího žádné dodatečné náklady, a pouze pokud s tím kupující souhlasí.

5.6. Prodávající je povinen dodat kupujícímu výrobky v objednaném množství a kvalitě spolu s daňovými doklady vztahujícími se k objednávce a dalšími případnými doklady typickými pro výrobky nebo služby.

  1. Stažené produkty

 

6.1. Nebezpečí škody na výrobku a odpovědnost za škodu na výrobku přechází na kupujícího až jeho řádným převzetím, a to bez ohledu na to, zda kupující výrobek převezme osobně nebo prostřednictvím oprávněné/pověřené třetí osoby. Prodávající doporučuje kupujícímu, aby si při převzetí objednávky tuto zkontroloval.

6.2. Vlastnické právo k Výrobkům přechází na Kupujícího okamžikem převzetí Výrobků Kupujícím v místě dodání určeném Kupujícím.

6.3.Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení ceny objednávky od kupujícího za dodané zboží.

VII. Nákladní doprava – způsob přepravy výrobků a náklady na jejich přepravu.

 

7.1. Způsoby přepravy a cena za přepravu objednaných produktů:

7.1.1. Formy dopravy:

7.1.1.1.Packet

7.1.2.Ceny za dopravu:

7.1.2.1.Cena za přepravu Balíkem – cena 4 Eur

VIII. Odstoupení kupujícího od kupní smlouvy bez udání důvodu

8.1. Pokud prodávající včas a řádně poskytl spotřebiteli informaci o právu odstoupit od smlouvy dle § 3 odst. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Sb., má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo od smlouvy uzavřené mimo prostory prodávajícího do 14 dnů ode dne:

 

  1. a) převzetí zboží podle bodu 8.1.1. tyto VOP v případě smluv, jejichž předmětem je prodej zboží,

 

  1. (b) uzavření smlouvy o poskytování služeb; nebo

 

  1. (c) uzavření smlouvy o poskytování elektronického obsahu, který nebyl dodán na hmotném nosiči.

 

8.1.1. Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem v okamžiku, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce, převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud

 

  1. a) zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce je dodáno samostatně, a to v okamžiku převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,

 

  1. (b) dodá zboží, které se skládá z několika částí nebo kusů, v okamžiku převzetí poslední části nebo kusu,

 

  1. (c) dodává zboží opakovaně po určitou dobu, a to v okamžiku přijetí první dodávky.

 

8.1.2.Pokud prodávající poskytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 lit. (h), čl. č. 102/2014 Sb. ve znění pozdějších předpisů, až následně, nejpozději však do 12 měsíců od počátku běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 8.1. a následující. těchto VOP, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne 14 dnů ode dne, kdy prodávající dodatečně splnil informační povinnost.

 

8.1.3.Pokud prodávající neposkytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 lit. (h) Zákon. č. 102/2014 Sb. ve znění pozdějších předpisů, ani v dodatečné lhůtě ve smyslu bodu 8.1.2. těchto VOP, lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne 12 měsíců a 14 dní ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodu 8.1. a následující. těchto VOP

 

8.1.4.Spotřebitel může od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, odstoupit také před počátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.

 

8.2. Spotřebitel je povinen zaslat zboží zpět nebo je předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy. To neplatí, pokud prodávající navrhuje osobní odběr zboží nebo odběr prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za dodrženou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty. (§ 10 odst. 1 zákona č. 102/2014 Sb.).

 

8.3.Spotřebitel je povinen, pokud chce toto právo uplatnit, oznámit prodávajícímu odstoupení od kupní smlouvy nejpozději v poslední den stanovené lhůty. Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud bylo oznámení o odstoupení od smlouvy odesláno prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty na adresu prodávajícího. Toto právo může spotřebitel uplatnit také v kterékoli provozovně prodávajícího.

 

8.4. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené s prodávajícím písemně nebo formou záznamu na jiném trvalém nosiči; byla-li smlouva uzavřena ústně, postačí k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy jakékoliv jasně formulované prohlášení spotřebitele, kterým projevuje svou vůli od smlouvy odstoupit (dále jen “oznámení o odstoupení”).

 

8.4.1. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, ruší se od počátku i každá doplňková smlouva související se smlouvou, od níž spotřebitel odstoupil. V souvislosti se zrušením doplňkové smlouvy nelze po spotřebiteli požadovat žádné náklady ani jiné platby, s výjimkou nákladů a plateb uvedených v čl. 9 odst. 9 písm. a). 3 a § 10 odst. 3 zákona č. 102/2014 Sb. ve znění pozdějších předpisů, a cenu za službu, pokud je předmětem smlouvy poskytnutí služby a pokud byla služba plně poskytnuta.

 

8.5. Odstoupením od smlouvy jsou si strany povinny vrátit poskytnuté služby. Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním, které přesahuje rámec nakládání nezbytného pro zjištění vlastností a funkčnosti zboží. Spotřebitel neodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud prodávající nesplnil informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 lit. h). Zákon č. 102/2014 Sb.

 

8.6.Spotřebitel může použít formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Výše uvedený formulář je volně přístupný na webových stránkách prodávajícího.

8.7.Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy v souladu se zákonem č. 102/2014 Sb., nese náklady na vrácení zboží prodávajícímu v souladu s § 10 odst. 3 zákona č. 102/2014 Sb., a odstoupí-li od smlouvy uzavřené na dálku, také náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit poštou, To neplatí, pokud se prodávající zavázal nést je sám, nebo pokud nesplnil svou povinnost podle § 3 odst. 1 lit. i). Zákon č. 102/2014 Sb.

8.8.Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny platby, které od spotřebitele na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní přijal, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků; tím není dotčeno ustanovení § 8 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně spotřebitele. 5. Zákon č. 102/2014 Sb. Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně některých zákonů

8.9. V souladu s § 9 odst. 3 zákona č. 102/2014 Sb., v platném znění, není prodávající povinen hradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob dodání než nejlevnější běžný způsob dodání nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání zvolené spotřebitelem a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený prodávajícím.

8.10.V případě odstoupení od smlouvy prodávající doporučuje zaslat výrobky doporučeně. Prodávající nedoporučuje zasílat zboží na dobírku, která nebude prodávajícím akceptována.

 

8.11.Při odstoupení od smlouvy nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, pokud se prodávající zavázal nést je sám nebo pokud nesplnil svou povinnost podle § 3 odst. 1 lit. i). Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů

8.12.Kromě povinností uvedených v odstavcích 1, 3 až 5 a § 9 odst. 3 zákona č. 102/2014 Sb. uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy nesmí mít za následek další náklady nebo jiné povinnosti pro spotřebitele.

 

8.13.Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje na zboží a služby, které jsou definovány v § 7 odst. 6 litrů. (a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.

Konkrétně:

(a)poskytnutí služby, pokud bylo poskytování služby zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně informován o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo odstoupit od smlouvy, jakmile je služba plně poskytnuta, a pokud byla služba plně poskytnuta,

b)prodej zboží nebo poskytování služeb, jejichž cena závisí na pohybech cen na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit a které mohou nastat během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

(c)prodej zboží vyrobeného podle specifických požadavků spotřebitele, zboží na míru nebo zboží určeného speciálně pro jednoho spotřebitele,

(d) prodej zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo rychlé zkáze,

(e)prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné pro vrácení ze zdravotních nebo hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání poškozen,

  1. (f) prodej zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,

g)prodej alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání může být uskutečněno nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, který prodávající nemůže ovlivnit,

(h)provedení neodkladné opravy nebo údržby, o kterou spotřebitel prodávajícího výslovně požádal; to neplatí pro smlouvy o poskytování služeb a smlouvy o prodeji zboží jiného než náhradních dílů nezbytných pro provedení opravy nebo údržby, pokud byly uzavřeny při návštěvě prodávajícího u spotřebitele a spotřebitel si tyto služby nebo zboží předem neobjednal,

(i) prodej zvukových záznamů, obrazových záznamů, zvukově obrazových záznamů nebo počítačového softwaru prodávaných v ochranném obalu, pokud spotřebitel obal rozbalil,

j)prodej periodik, s výjimkou prodeje na základě smluv o předplatném a prodeje knih nedodávaných v ochranném obalu,

k)poskytování ubytovacích služeb pro jiné účely než bydlení, přeprava zboží, pronájem automobilů, poskytování stravovacích služeb nebo poskytování služeb souvisejících s volnočasovými aktivitami, v rámci kterých se prodávající zavazuje poskytnout tyto služby ve sjednaném čase nebo ve sjednané lhůtě,

(l) poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud bylo poskytování elektronického obsahu zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně informován o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.

8.14.V případě odstoupení od smlouvy je prodávající povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky ve stejné podobě, v jaké je od spotřebitele přijal. Změna formy vrácení peněz spotřebiteli je možná pouze se souhlasem spotřebitele.

8.15.Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, není prodávající povinen vrátit spotřebiteli platby podle § 9 odst. 1 zákona č. 40/1964 Sb. 102/2014. Z.z. před tím, než je mu zboží doručeno, nebo dokud spotřebitel neprokáže, že zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne osobní odběr zboží nebo odběr prostřednictvím jím pověřené osoby.

8.16.Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy o poskytování služeb a udělil-li výslovný souhlas podle § 4 odst. 6 zákona č. 102/2014. Z.z. ve znění pozdějších předpisů, je spotřebitel povinen zaplatit prodávajícímu pouze cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá poměrně na základě celkové ceny sjednané ve smlouvě. Pokud je celková cena sjednaná ve smlouvě nadhodnocená, vypočte se cena za skutečné plnění na základě tržní ceny poskytnutého plnění.

 

8.17.Spotřebitel není povinen platit za

 

8.17.1.Služby poskytnuté během lhůty pro odstoupení od smlouvy bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud:

 

8.17.1.1.Prodávající neposkytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 lit. (h) nebo bod (h) j), zákon č. 102/2014 Sb. v platném znění

 

8.17.1.2.Spotřebitel neudělil prodávajícímu výslovný souhlas se zahájením poskytování služby podle § 4 odst. 6, zákon č. 102/2014 Sb. v platném znění

 

8.17.2.Plně nebo částečně poskytnutý elektronický obsah, který není dodán na hmotném nosiči, pokud:

 

8.17.2.1.Spotřebitel neudělil prodávajícímu výslovný souhlas se zahájením poskytování elektronického obsahu podle § 4 odst. 8, zákon č. 102/2014 Sb. v platném znění

 

8.17.2.2.2.Spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že udělením souhlasu podle prvního bodu ztrácí právo odstoupit od smlouvy, nebo

 

8.17.2.3.Prodávající neposkytl spotřebiteli potvrzení v souladu s čl. 1 nebo odst. 2 lit. b). Zákon č. 102/2014 Sb. v platném znění

 

8.18.Bylo-li na základě smlouvy uzavřené mimo provozovnu prodávajícího zboží v době uzavření smlouvy dodáno spotřebiteli domů a vzhledem k jeho povaze není možné zaslat zboží zpět prodávajícímu poštou, je prodávající povinen zajistit na své náklady vyzvednutí zboží ve lhůtě dle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. 1. Zákon č. 102/2014. Z.z., v platném znění

8.19.Prodávající poučuje kupujícího, že pokud má být poskytování služby podle smlouvy o poskytování služeb zahájeno před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy nebo pokud kupující požádá o poskytnutí služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy:

 

8.19.1. Souhlasem se zahájením poskytování služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy ztrácí kupující právo odstoupit od smlouvy, jakmile je služba poskytnuta v plném rozsahu.

 

8.19.2. Prodávající musí mít výslovný souhlas kupujícího se zahájením poskytování služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prohlášení, že spotřebitel byl řádně poučen v souladu s bodem 8.19.1. těchto VOP.

 

 

  1. Alternativní řešení sporů

 

9.1. Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu. Odpoví-li prodávající na žádost spotřebitele podle předchozí věty záporně nebo neodpoví-li na takovou žádost do 30 dnů ode dne jejího odeslání spotřebitelem, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 634/1992 Sb. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím je Slovenská obchodní inspekce (kontakt https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), případně jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je k dispozici na http://www.mhsr.sk/, nebo přímo na https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

Kupující má právo si vybrat, na který z výše uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Kupující může k podání návrhu na alternativní řešení svého spotřebitelského sporu využít platformu pro řešení sporů online, která je k dispozici na internetových stránkách http://ec.europa.eu/consumers/odr/ nebo přímo na internetových stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternativní řešení sporů může využít pouze kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy vystupuje jako spotřebitel. Alternativní řešení sporů se vztahuje pouze na spory mezi spotřebitelem a prodávajícím, které vyplývají ze spotřebitelské smlouvy nebo s ní souvisejí. Alternativní řešení sporů se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené na dálku. Orgán pro alternativní řešení sporů může návrh zamítnout, pokud vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje 20 EUR. Subjekt alternativního řešení sporů může od spotřebitele požadovat poplatek za zahájení alternativního řešení sporu, a to až do výše 5 EUR včetně DPH.

Veškeré další informace týkající se alternativního řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem, které vyplývají z kupní smlouvy jako smlouvy spotřebitelské nebo s kupní smlouvou jako smlouvou spotřebitelskou souvisejí, jsou uvedeny na internetových stránkách Ministerstva hospodářství Slovenské republiky www.mhsr.sk a v zákoně č. 89/2012 Sb., o spotřebitelském právu. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

 

 

  1. Dozorčí orgán

 

10.1.Příslušným orgánem vykonávajícím dozor nad zákonností v oblasti ochrany spotřebitele je:

Inspektorát Slovenské obchodní inspekce

se sídlem v Žilině pro Žilinský kraj

Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1

Oddělení dohledu

tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68

fax č. 041/763 21 39

E-mail: za@soi.sk

webový odkaz pro podávání stížností: https: //www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

 

10.2.Kupující se může obracet se stížnostmi nebo podněty také přímo na prodávajícího na adresu uvedenou v bodě 1.1.2. tyto VOP. Prodávající rovněž doporučuje kupujícím, aby se s reklamacemi a podněty obraceli (z důvodu urychlení vyřízení) na e-mailovou adresu prodávajícího: sila.krasy.sk@gmail.com.

Jakoukoli stížnost nebo podnět prodávající posoudí a vyřídí do 10 pracovních dnů od jejího obdržení. Prodávající informuje kupujícího o jejím vyřízení stejnou formou, jakou kupující doručil prodávajícímu reklamaci nebo stížnost.

  1. Další ustanovení

11.1.Spotřebitel ve smyslu § 10 odst. 2 zákona č. 102/2014 Sb. ve znění pozdějších předpisů, je spotřebitel oprávněn odmítnout vrátit prodávajícímu zboží pořízené na základě smlouvy uzavřené v průběhu nebo v souvislosti s podporou prodeje, dokud prodávající nevrátí spotřebiteli zaplacenou cenu nebo zálohu za zboží nebo služby.

Prodejní akcí se rozumí akce pořádaná na základě pozvánky, jiného pozvání adresovaného spotřebiteli nebo informace, jejímž předmětem je zejména prodej zboží nebo poskytování služeb a během níž nebo do 15 pracovních dnů po ní je se spotřebitelem uzavřena smlouva.

 

11.2. Prodávající nesmí uzavřít kupní smlouvu ani prodávat, zprostředkovávat či dodávat alkoholické nápoje /výrobky/, tabákové výrobky a jiné výrobky osobám (kupujícím), které v době uzavření kupní smlouvy nedovršily 18 let věku a jejichž prodej je osobám mladším 18 let zakázán, a to v souladu a v souladu s platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky. V souvislosti s výše uvedeným prodávající ověří splnění podmínky věku kupujícího 18 let kontrolou věku kupujícího prostřednictvím dokladu totožnosti kupujícího (občanský průkaz nebo cestovní pas) při předání objednávky kupujícímu. Prodávající učiní výše uvedené prostřednictvím oprávněné osoby, která má objednávku doručit kupujícímu. Pokud je kupující mladší 18 let nebo pokud kupující neprokáže nebo odmítne prokázat svůj věk, prodávající objednávku kupujícímu nedoručí a kupní smlouva se ruší.

 

XII. Informace o kodexech chování

 

12.1.Ve smyslu § 3 odst. 1, lit. n), zákon č. 102/2014 Sb. Prodávající informuje spotřebitele, že neexistují žádné konkrétní příslušné kodexy chování, ke kterým by se prodávající zavázal, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda nebo soubor pravidel, které vymezují chování prodávajícího, k jejichž dodržování se Prodávající zavázal tímto Kodexem chování ve vztahu k jedné nebo více konkrétním obchodním praktikám nebo obchodním odvětvím, pokud nejsou stanoveny zákonem nebo jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu veřejné moci, které se Prodávající zavázal dodržovat, a způsob, jakým se s nimi může Spotřebitel seznámit nebo získat jejich znění.

 

XIII. Závěrečná ustanovení

 

13.1.Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny Všeobecných obchodních podmínek je splněna jejich umístěním na internetových stránkách prodávajícího. V případě změny Všeobecných obchodních podmínek se vztah mezi kupujícím a prodávajícím řídí Všeobecnými obchodními podmínkami platnými a účinnými v době uzavření kupní smlouvy až do jejího ukončení.

 

13.2. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí Reklamačního řádu a Zásad ochrany osobních údajů a Oznámení o ochraně osobních údajů na těchto webových stránkách. Dokumenty – Reklamační řád a Zásady ochrany osobních údajů a Oznámení o ochraně osobních údajů této webové stránky jsou zveřejněny na doméně webové stránky prodávajícího.

13.3.Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním na internetových stránkách prodávajícího dne 13.05.2024.

Tento eshop je certifikován
http://www.pravoeshopov.sk

 

 

× Máte otázku?